Cezary Kaźmierczak1Rozmowa z Cezarym Kaźmierczakiem, Prezesem Związku Przedsiębiorców i Pracodawców.

- Związek Przedsiębiorców i Pracodawców obchodził niedawno 10 rok istnienia. Są powody do radości?

- !0 lat ZPP z pewnością daje powody do zadowolenia. W ciągu dekady staliśmy się dużą, reprezentatywną organizacją pracodawców, mamy na koncie szereg sukcesów legislacyjnych, udało nam się również rozwinąć działalność w Brukseli. Oczywiście pozostaje jeszcze ogrom pracy do zrobienia, więc sukcesywnie staramy się przekonywać do naszych koncepcji i rozwijać organizację.

- Organizacje zrzeszające przedsiębiorców, reprezentujące ich interesy, są de facto potrzebne w Polsce?

- Organizacje pracodawców stanowią łącznik pomiędzy światem biznesu, również tego bardzo niewielkiego, a ośrodkami podejmowania decyzji. Mikroprzedsiębiorcy bardzo trudno jest we własnym zakresie wejść w dialog z władzami centralnymi i jakoś wyartykułować swój interes - my to umożliwiamy. Poziom zrzeszenia przedsiębiorców w Polsce cały czas pozostaje jednak niewielki.

Register to read more...

RzecznikAdam AbramowiczRozmowa z Adamem Abramowiczem, Rzecznikiem Małych i Średnich Przedsiębiorców.

- Proszę powiedzieć, jakie działania podejmuje Pan, jako rzecznik MŚP by reprezentować przedsiębiorców w czasie pandemii koronawirusa?

- Działania należy podzielić na interwencyjne i legislacyjne. Zainicjowaliśmy akcję #RatujBiznes, by umożliwić pomoc przedsiębiorcom w potrzebie, za pomocą kancelarii prawnych chętnych do wzięcia udziału w akcji. W formie bezpłatnej pomocy prawnej pomagają oni zgłaszającym się przedsiębiorcom w wypełnieniu wniosków np. o świadczenie postojowe czy mikropożyczkę. Jesteśmy też aktywni legislacyjne - wysyłaliśmy swoje opinie nt. tarcz zarówno do Sejmu, jak i do Senatu. Przygotowaliśmy także kilka wniosków o objaśnienia prawne, w tych sytuacjach gdzie nowe przepisy nie wydają się do końca jasne. W ostatnich dniach jesteśmy za to zaangażowani w proces rozmrażania gospodarki, chcemy, aby jak najszybciej wszyscy przedsiębiorcy i ich pracownicy mogli wrócić do swoich zajęć.

- Na ile działania te są skuteczne?

- Krok po kroku osiągamy pewne cele. Wiele zgłaszanych przez nas propozycji- za pośrednictwem organizacji zrzeszonych w Radzie Przedsiębiorców przy Rzeczniku- znalazło się w kolejnych odsłonach tarcz.

Register to read more...

ElzbietaWarzynskaRozmowa z Elżbietą Warzyńską, właścicielką koszalińskiej firmy "Finansowo" zajmującej się kredytami i ubezpieczeniami.

- Czym są pakiety medyczne?

- Prywatna opieka medyczna cieszy się w Polsce coraz większą popularnością a pakiety medyczne są alternatywą dla publicznej i prywatnej służby zdrowia. Umożliwiają szybki i nieograniczony dostęp do podstawowej oraz specjalistycznej opieki zdrowotnej. Obejmują całość procesu leczenia –dostęp do lekarzy, lekarzy specjalistów, wszelkich badań: diagnostycznych i laboratoryjnych, szczepień, rehabilitacji, transportu, zabiegów jednego dnia i wielu innych usług. To, co skłania nas do poszukiwania i korzystania z prywatnej opieki medycznej, to przede wszystkim zła kondycja służby zdrowia: niekończące się kolejki i nawet kilkumiesięczny czas oczekiwania na wizytę u lekarzy specjalistów.

- Dla kogo są specjalnie polecane? I jak wygląda korzystanie z nich w praktyce?

- Tak naprawdę to dedykowane są dla wszystkich, ale każdy zwraca uwagę na inne parametry i zakres usług. Na przykład rodzina z małymi dziećmi będzie szukała oferty z nielimitowaną ilością konsultacji lekarza pediatry , 30-letniej kobiecie bardziej zależy na wizytach u lekarzy specjalistów: diabetologa, endokrynologa, okulisty i ginekologa, a 75-letni senior potrzebuje wykupić pakiet zapewniający kompleksowy zakres usług medycznych wraz z hospitalizacją.

Register to read more...

53052564 108860080264069 9032686123251400704 nRozmowa z Krzysztofem Rożnowskim, współwłaścicielem koszalińskiego biura nieruchomości: Indahouse.pl nieruchomości lepiej.

- Co koronawirus zmienił na rynku nieruchomości w ogóle i w Koszalinie?
- Rozpatrując całościowo polski rynek nieruchomości, a poszczególnie mniejsze rynki lokalne, w tym koszaliński różnice będą znaczne. Rynki większych miast jak np.: Warszawa, Kraków, Poznań itp. odczują boleśniej efekty koronowirusa niż mniejsze rynki, jak nasz koszaliński. W większych miastach wpływ na rynek będzie miał fakt, mam nadzieję chwilowego wycofania się bądź zatrzymania inwestycji przez inwestorów zagranicznych, których kraje ucierpiały mocniej niż Polska i będzie to odczuwalne za około 10 miesięcy. Ale każdy rynek warunkowany jest przez inne czynniki. U nas mieszkań zdecydowanie brakuje.

Register to read more...

 

PiotrHuzarPrezesKIPHRozmowa z Piotrem Huzarem, Prezesem Koszalińskiej Izby Przemysłowo- Handlowej.

- Jakie działania podjęła Koszalińska Izba Przemysłowo- Handlowa, by w związku z zaistniałą sytuacją epidemiologiczną bronić interesów swych członków- firm zrzeszonych, oraz podmiotów gospodarczych z Koszalina?

 

- W tym przypadku najistotniejsze jest, aby osoby które decydują o tym jak ma wyglądać pomoc dla przedsiębiorców miały spójny przekaz od nich samych. Dlatego też od samego początku angażujemy się w wypracowywanie modelowych rozwiązań i opiniujemy to co zostało już wypracowane. Przedstawiciele KIPH uczestniczą w wielu spotkaniach i konsultacjach, które w całości „przeniosły się” do Internetu. Jesteśmy również po czterech posiedzenia Rady Przedsiębiorców przy Rzeczniku MŚP Adamie Abramowiczu, który dał się poznać jako skuteczny obrońca interesów przedsiębiorców. Podczas tych posiedzeń wypracowywane są bardzo konstruktywne wnioski, które częściowo są uwzględniane przez rządzących. Jako Izba wysłaliśmy kilka apeli i stanowisk do rządzących, Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego czy Prezydenta Miasta Koszalina, z propozycjami optymalnych w naszej ocenie rozwiązań. Pracujemy również w większej grupie organizacji zrzeszających przedsiębiorców z terenu Pomorza Środkowego, w której poza organizacjami z Koszalina są również Izby z Kołobrzegu i Słupska.

Register to read more...

PiotrSkrzypczakRozmowa z Piotrem Skrzypczakiem, specjalistą zajmującym się tematyką sprzedaży.

- Przeprowadził Pan jakiś czas temu na zaproszenie Koszalińskiej Izby Przemysłowo- Handlowej szkolenie dotyczące sprzedaży. Jak zostać więc mistrzem sprzedaży? Czy istnieje uniwersalna recepta?
- Nie ma uniwersalnej recepty, pozostaje tylko nauka, korzystanie z wiedzy tych najlepszych. Tylko tak możemy stać się „mistrzem sprzedaży”, oczywiście pod warunkiem, że ma się odpowiednie predyspozycje. Tylko poprzez naukę możemy poznać sekrety najlepszych sprzedawców i dzięki nim więcej sprzedawać, i nawiązywać lepsze relacje z klientem, bez tego nie mamy szans na rynku. Aktualnie rynek oferuje wiele różnych szkoleń z obszaru sprzedaży, dotyczą one technik sprzedaży, sztuki perswazji, mówią o relacjach z klientami oraz wszystkim co ma służyć do zwiększenia rentowności przedsięwzięć. Wszyscy oferują super szkolenia oraz warsztaty, wszelakie inne zajęcia które dają cała masę różnych porad, jak sprzedawać i co zrobić, aby klienci kupowali od Ciebie.

Register to read more...

53648519 250625432511330 3782324333171441664 nRozmowa z prof.nadzw.dr.hab. Danutą Zawadzką, Prorektorem d.s. Kształcenia Politechniki Koszalińskiej.

Hasło inteligentnych specjalizacji pojawia się co jakiś czas od 2003 roku. W dokumencie Unii Europejskiej "Strategia 2020" sporo miejsca poświęcone jest właśnie na specjalizacje obejmujące inteligentny rozwój, będące siłą napędową gospodarki. Ostatnio naukowcy Politechniki Koszalińskiej oraz przedsiębiorcy z naszego miasta starają się określić, w jakich kierunkach powinien specjalizować się nasz region, aby być konkurencją dla innych.

- Czy faktycznie potrzebujemy inteligentnych specjalizacji?

- Inteligentne specjalizacje to przede wszystkim próba oddolnego spojrzenia na nasze regionalne kompetencje i możliwości rozwojowe. Nie ma regionów specjalizujących się we wszystkich branżach gospodarczych. Koncentrują się one zazwyczaj na swoich wewnętrznych zasobach i w oparciu o nie tworzą regionalną gospodarkę. Nowe podejście w zakresie polityki rozwoju regionów to partycypacyjny model wyłaniania specjalizacji i odkrywania potencjałów rozwojowych. Na bazie tego procesu tworzy się system współpracy regionalnej, w którym przedsiębiorcy, ośrodki naukowe, uczelnie wyższe i instytucje otoczenia biznesu, a także władze samorządowe wspólnie planują i realizują politykę rozwoju. Typowanie inteligentnych specjalizacji jest potrzebne z dwóch zasadniczych powodów: po pierwsze, jako pełnoprawny członek Unii Europejskiej zostaliśmy zobligowani do uruchomienia tego procesu.

Register to read more...

marekjanuspraxis1O tym, jak spędzać Boże Narodzenie rozmawiamy z lekarzem chirurgiem Markiem Janusem, prezesem Prywatnej Lecznicy Chirurgicznej "Praxis" w Koszalinie. 

- Panie doktorze, jak powinniśmy obchodzić Boże Narodzenie z medycznego punktu widzenia?
- Na pewno rozważnie, jeśli chodzi o ilość jedzenia. Wskazany jest co prawda higieniczny tryb życia, nie tylko od święta, ale przy okazji Bożego Narodzenia powinniśmy zachować umiar w jedzeniu i piciu. Uwzględnić to, że te Święta nie polegają tylko na okupowaniu suto zastawionego stołu i podjadaniu w bezruchu na kanapie. Jasna sprawa, że są tradycje kulinarne związane ze świętami, ale są one tylko dodatkiem, nie treścią celebracji samą w sobie. Oprócz wymiaru duchowego Bożego Narodzenia, który jest bardzo ważny, tak samo istotne jest wykorzystanie tego okresu na wypoczynek, regenerację umysłową, psychiczną organizmu.

Register to read more...

PiotrHuzarPrezesKIPHNiedawno na Politechnice Koszalińskiej odbyła się konferencja 4engi, która skierowana była do szerokiego grona odbiorców. O tym, czy impreza ta sie udała i jakie pozostawiła po sobie wrażenie, rozmawiamy z Piotrem Huzarem, Prezesem Koszalińskiej Izby Przemysłowo- Handlowej, współorganizatorem konferencji 4engi.

-4engi - czy impreza była w Pana odczuciu udana?
- Udana i to bardzo. Na wszystkich trzech prelekcjach aula była pełna. Duży entuzjazm spowodowała też możliwość zapoznania się na miejscu z działalnością ciekawych firm z regionu. Zainteresowaniem cieszyły się atrakcje, takie jak wydruk 3d, skanowanie przedmiotów laserem, gogle wirtualnej rzeczywistości czy „mini taśma” technologiczna.  Robiły one duże wrażenie na odwiedzających. Szacujemy że w dniu konferencji przez Wydział Mechaniczny Politechniki Koszalińskiej „przewinęło się” około 500 osób. To jest powód do zadowolenia, możemy przyjąć że wszystko „zagrało” jak chcieliśmy. Jest parę rzeczy do przemyślenia i poprawienia, ale to naturalne.

Register to read more...


Archiwum artykułów

Dodaj Temat

 

 

PRAXISreklamalogo

 

reklamamchecinski1

 

bobolicestrefa2

 

 polanareklama1

 

 



 

 

 

 
 
 
 
MAPA STRON I II
stat4u