12107930 1491495161153321 6415590554355598976 nO pomyśle wydania gry planszowej, rozgrywającej się w realiach średniowiecza, rozmawiamy z Adrianem Gojdź i Bartłomiejem Zielonką z Koszalińskiej Kompanii Rycerskiej.

-Skąd pomysł na taką grę? To dość nietypowy projekt.
-Od dłuższego czasu w Koszalińskiej Kompanii Rycerskiej zbierało się grono osób grających w gry planszowe, karcianki czy gry bitewne. W którymś momencie stwierdziliśmy, że ciekawie byłoby stworzyć własną grę planszową. Sam pomysł na koncepcję gry narodził się po natrafieniu na historię Wilhelma z Geldrii, która wydała nam się szczególnie niezwykła, nawet jak na czasy średniowiecza. Gra obraca się wokół wydarzenia, jakim było jego porwanie, co dobiło się szerokim echem w tamtych czasach.

W Bractwie dużo pracujemy z dziećmi i młodzieżą, więc grupa docelowa dla gry też była dla nas oczywista. Grę nabyć można przez kontakt z nami. Jeśli będzie wystarczająco dużo chętnych na pewno zrobimy dodruk egzemplarzy.
-Co zawiera gra? Po zdjęciach widać wyraźnie, że sporo elementów, w tym karty postaci utrzymane są w dość swobodnym stylu.

12096159 1491495207819983 5743273806351758245 n
-Pudełko z grą zawiera planszę, karty postaci i karty wydarzeń oraz pionki średniowiecznych mieszczan, duchownych i rycerzy. Wszystkie elementy zdobią humorystyczne grafiki, które dodatkowo umilają grę i bawią jej uczestników. Poza samą planszówką, w pudełku możemy znaleźć także dodatek do instrukcji, w którym pokrótce przedstawiliśmy historię tytułowego rycerza oraz opisaliśmy historię miast Pomorza odwiedzonych przez Wilhelma.
-Kto ją tworzył?
-Grę tworzyli członkowie Koszalińskiej Kompanii Rycerskiej: Bartłomiej Zielonka, Krzysztof Brzeziński, Leszek Jęczkowski i Adrian Gojdź. Każdy z nich jest pasjonatem i zapalonym wielbicielem gier planszowych. „Wilhelm z Geldrii” nie powstałby także bez nieocenionej pomocy naszych testerów, którzy podczas prac nad grą dali nam mnóstwo nieocenionych uwag. Bardzo im za to dziękujemy! Kluczowym partnerem projektu jest Publiczny Ośrodek Adopcyjny w Koszalinie poprzez który będziemy dystrybuować grę do naszych odbiorców.

12108225 1491495037820000 5472072148276128559 n
Gra przeznaczona jest dla dzieci w wieku szkoły podstawowej, gimnazjum, jednak także młodzież i dorośli mogą się przy niej świetnie bawić. Gotowe kopie gry (powstanie ich 70 sztuk w ramach projektu) zostaną nieodpłatnie przekazane do instytucji zajmujących się pomocą dla dzieci zagrożonych wykluczeniem społecznym. Oprócz przekazywania cennych wartości oraz wiedzy o historii Pomorza Zachodniego, w grze można znaleźć także sporą dawkę dobrego humoru, który rozśmieszy zarówno młodszych jak i starszych. Projekt naszej gry planszowej realizowany w ramach projektu: "wyGraj swoją historię", na który pozyskaliśmy dofinansowanie ze środków Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich w ramach Mikrodotacji. Nasz projekt wsparli również ludzie z Węgier z Lord Zsezse Works, którzy na potrzeby gry udostępnili nieodpłatnie kilka swoich grafik. Co więcej, każda osoba, która pracowała przy grze robiła to w ramach wolontariatu. Tu należą się wielkie podziękowania dla Damiana Ziółkowskiego i Dariusza Gozdka z Koszalina za piękne prace graficzne, dzięki którym gra nabrała rumieńców. Tu należą się dla nich wielkie podziękowania.

Komentarze   

WOWOWOW
+2 #1 WOWOWOW 2015-10-23 12:22
Rasowa karcianka gdzie można kupić? nie mówcie ,ze będzie tylko 70 :(
Cytować

Dodaj Temat

 reklama balticbd

calidozaworarka

polanareklama1

 

lechbudholenderska1

 

inwestbohwawy

banerekfotowoltaika210x240px3

 

 

balticinfopl

 

dermalogicalogo1


logonieruchomosci ew1

logopraxis

pamprofil

 

4mobile

banerbogurscy
 banerek1
logo just
 
MAPA STRON I II
stat4u