O bezpieczeństwie w sieci firm, oraz o rozwoju usług informatycznych rozmawiamy z Bartłomiejem Łańcuckim z koszalińskiej firmy MH Kamyk Łańcucki Sp J.
- jak zaczęła się historia Państwa firmy? 

-Historia ta jest dość długa i skomplikowana. Zaczynaliśmy od formy jednoosobowej, poprzez umowy partnerskie między dwiema firmami aż do aktualnej formy czyli spółki jawnej. Od 2006 roku kiedy zaczęliśmy działalność, głównym naszym celem była i jest obsługa firm i dostarczanie jej kompleksowych rozwiązań z dziedziny informatyki.

A od czego się zaczęło? Chyba od tego że zebrało się 3 młodych ludzi i postanowiło wziąć sprawy w swoje ręce. Mieliśmy sporo wiedzy, ale jak na informatyków byliśmy nad wymiar empatyczni, co w naszym światku jest mało spotykane. Nigdy nie stawialiśmy na cenę więc ludzie którzy nam zaufali raczej byli zmęczeni tanimi rozwiązaniami i chcieli postawić na profesjonalizm, i jak myślę chyba im się opłaciło, ponieważ większość z nich jest z nami do dziś. Z biegiem czasu zaczęliśmy się specjalizować w pewnych dziedzinach takich jak dostarczanie oprogramowania dla firm COMARCH ERP -gdzie na dzień dzisiejszy współpracujemy z ponad 100 klientów na terenie Koszalina i okolic, analizy i optymalizacji sieci oraz infrastruktury teleinformatycznej, wdrażanie rozwiązań serwerowych, wdrażanie polityki bezpieczeństwa, zapewnianie bezpieczeństwa danych, pisanie aplikacji dedykowanych,  dostarczanie profesjonalnego sprzętu komputerowego oraz drukarek, dostarczanie materiałów eksploatacyjnych.. A od roku czasu poszliśmy całkowicie w nową innowacyjną gałąź jaką są domy inteligentne oraz rozwiązania z energetyką odnawialną.

-Czy usługi informatyczne wymagają dzisiaj wysokiej klasy profesjonalizmu? 

-To jest trudne pytanie. Z jednej strony technika idzie w tym kierunku, aby obsługa urządzeń i programów była jak najprostsza dla użytkowników, mamy przycisk, naciskamy go i wszystko działa. Pod tym kontem zawęził nam się pakiet usług. Drugą stroną medalu jest jednak to, że ustawienia zaawansowane są ukryte przed normalnym użytkownikiem i tu już potrzeba pakietu wiedzy aby dokonać zmian, lub naprawić to co użytkownik „osiągnął”. Innym tematem są oprogramowania finansowo-księgowe, gdzie na każdym etapie musi być specjalista, czy to wdrożenie programu, konsultacja, czy serwis – w takich przypadkach czym większy specjalista tym skuteczniejszy, bardziej profesjonlna i szybsza usługa To samo tyczy się serwerów, kopii zapasowych, czy sieci komputerowych.

-Dlaczego warto skorzystać z waszych usług? 

-Trzy rzeczy: Profesjonalizm, Rzetelność oraz Lojalność. Profesjonalizm – nie stosujemy półśrodków. Mamy opracowane własne procedury które wdrażamy u naszych klientów dla ich komfortu oraz bezpieczeństwa. Sprzęt który oferujemy są to rozwiązania markowe o dużej niezawodności, a wszystko to po to aby zapewnić firmom ciągłość pracy. Rzetelność – nasz klient wie i ma pewność, że nie ma problemu w jego firmie związanych z oprogramowaniem czy komputerami. Powierza nam swoją firmę, a my optymalizujemy wydajność aby infrastruktura IT zarabiała dla klienta a nie klienta zarabiał na modernizację infrastruktury

Lojalność – nasz klient to MY. Wyznajemy zasadę, że pieniądze klienta są naszymi pieniędzmi więc robimy wszystko, aby oferty z naszej dziedziny dochodzące do klienta były jak najbardziej dla niego korzystne. We wsztstkich procesach konsultacyjnych, rozwojowych zawsze stoimy po jego stronie aby minimalizować jego koszty.

-Klienci coraz czesciej interesuja sie bezpieczeństwem w sieci, ochroną informatyczną. Dlaczego?

-Mam wrażenie że bezpieczeństwem informacji na dzień dzisiejszy interesują się przede wszystkim duże firmy.

Małe i średnie a w szczególności mikro firmy traktują temat bardzo powierzchownie, nie zdając sobie sprawy z jego powagi. Tak naprawdę tego obszernego tematu nie da się poruszyć w kilku zdaniach. Dla tych,tylko którzy myślą że problem ich nie dotyczy, że zmiana hasła przygotowanemu informatykowi do Windowsa 7 czy 8 zajmuje od 15 do 30 s, a przecież my do naszych komputerów dopuszczamy ich bez żadnej kontroli.

-To droga usługa?

-To zawsze jest rzecz sporna, Zależy na czym nam zależy. Jeżeli cenimy czas i zatrudniamy firmę powiedzmy za 150 zł /h i ona usunie problem w 15-30 minut to kosztuje to nas 150 zł. Jeżeli możemy pozwolić sobie na nie pracowanie to zatrudniamy informatyka za 60 zł/h – który pracuje 2h czyli kosztuje nas to 120 + 2h przestoju pracy naszego pracownika powedzmy 20 zł/h czyli łącznie 160 zł. I tu powstaje pytanie która usługa była droższa ?? Reasumując, staramy się aby przywrócić jak najszybciej funkcjonowanie firmy, przez co stawiamy na wykształconą kadrę, co musi się przenieść na cenę usługi. Dobrze wiemy że dla znacznej większości przedsiębiorstw ważny jest czas, każdy przestój kosztuje.

-Firmy z jakich branż z tego korzystają? 

-Obsługujemy firmy z bardzo wielu branż. W dzisiejszych czasach informatyka jest wszędzie. Naszymi klientami są sklepy, hurtownie, firmy produkcyjne, biura rachunkowe, kancelarie prawnicze, spedytorów, firmy budowlane, zarządcy nieruchomości i pewnie jeszcze parę branż by się znalazło.

-Synonim waszej firmy jednym słowem to...?

-Bezpieczeństwo.

Więcej o firmie na : http://www.mh-informatyka.pl/

 

Dodaj Temat

 reklama balticbd

calidozaworarka

kuncerokladka1a

 

 

polanareklama1

 

lechbudholenderska1

 

inwestbohwawy

banerekfotowoltaika210x240px3

 

 

balticinfopl

 

dermalogicalogo1


logonieruchomosci ew1

logopraxis

uniastrzelnicabanerek1pamprofil

 

4mobile

banerbogurscy
 banerek1
logo just
 
MAPA STRON I II
stat4u