arletapytlakRozmowa z Arlettą Pytlak, prowadzącą koszalińską agencję nieruchomości Arlett.

- Zawód licencjonowanego pośrednika nieruchomości nie jest chyba Pani jedynym zawodem? Z tego co wiem, zanim zaczęła Pani przygodę z nieruchomościami, była Pani nauczycielką języka obcego w szkole?

- Tak, zawodem pośrednika w obrocie nieruchomościami interesowałam się już kilka lat wcześniej, zanim poszłam na studia w tym kierunku. Kontakt z ludźmi, pomoc w spełnianiu ich marzeń do własnego M- to mnie pociągało. Miałam dylemat: nauczyciel czy pośrednik? Przez moment próbowałam nawet to połączyć.

- Udało się?

- Nie. W końcu,  z ciężkim sercem wybrałam ster we własnym okręcie.

Czytaj więcej...

foto1pkMonika Kobylińska i Danuta Ponińska to dwie ambitne i sympatyczne kobiety, które od niedawna zdecydowały się na bardzo ważny krok biznesowy: uruchomienie wspólnej firmy. I chociaż Biuro Rachunkowe PK działa w Koszalinie od niedawna, już cieszy się zainteresowaniem klientów. Opowiadają o tym właścicielki.

- Skąd pomysł na firmę i samą nazwę, która brzmi dość tajemniczo? "PK" najczęściej kojarzy się z Politechniką Koszalińską.

Monika Kobylińska (MK): - Pracowałyśmy razem w jednej firmie w dziale księgowości. W połowie 2017 roku zaczęłyśmy rozważać prowadzenie własnego biura rachunkowego. Zrobiłyśmy analizę rynku, sprawdziłyśmy wszystkie dobre i złe strony i doszłyśmy do wniosku że warto spróbować. W połowie września założyłyśmy spółkę, a oficjalnie otworzyłyśmy biuro w listopadzie 2017 roku. Usługi naszej firmy są skierowane do działalności jednoosobowych, jak również do dużych firm i spółek. Rozliczamy również stowarzyszenia i fundacje.

Czytaj więcej...

ODPOWIEDZIALNOSC ZA WYNIKO tym, po co miastom promocja, loga, czy strategie informacyjne, rozmawiamy z Grzegorzem Koczorem z Agencji Marketingu Interaktywnego NoMonday z Rybnika, obsługującej takie firmy jak CCC, ING,czy Hennessy. 

- Po co miastom tak naprawdę cała strategia promocyjna?

- Podobnie jak przedsiębiorstwa, miasta oferują produkty i usługi, stąd konkurują między sobą podobnie jak organizacje komercyjne. Pozyskanie większej ilości turystów, inwestorów, przekłada się na konkretne korzyści finansowe, często
również korzyści dla mieszkańców.

- Na przykład?

Czytaj więcej...

Cezary KaźmierczakRozmowa z Cezarym Kaźmierczakiem, Prezesem Związku Przedsiębiorców i Pracodawców.

- Jakie są Pana wrażenia z dokonanej rekonstrukcji rządu? Czy Morawiecki jako premier będzie faktycznie dbał o polski biznes i rozwój gospodarczy?
- Wrażenia są jak najbardziej pozytywne z punktu widzenia polskich przedsiębiorców. Przede wszystkim polityka gospodarcza będzie spójna, skupiona w jednym ręku. Nie ukrywam, że jako ZPP liczymy na większą "moc sprawczą" w postaci na przykład uproszczenia systemu podatkowego. Być może odpowiedni pakiet ustaw da się wdrożyć już w 2019 roku.
- Jak zapowiada się rok 2018 dla ZPP?

Czytaj więcej...

izamiks2Rozmowa z Izą Miks- Kożuchowską, pośrednikiem nieruchomości i współwłaścicielem warszawskiego biura nieruchomości BONUS.

- Czy nieruchomości nadmorskie są popularne wśród ofert ogólnopolskiego rynku nieruchomości?

- Tak, nieruchomości nadmorskie zawsze cieszyły się dużym powodzeniem w aglomeracjach takich jak Warszawa Wrocław Poznań. Jakieś 10-15 lat temu to były głównie inwestycje w nieruchomości dla siebie - podnajmowane znajomym. Od kilku lat popularne są tzw. „condohotele” czy „aparthotele” gdzie sprzedaje się cześć hotelu prywatnym inwestorom- można przeważnie liczyć na roczne przychody z wynajmu odpowiadające 5-7% wartości kupionego pokoju.

Czytaj więcej...

Pawowska2Rozmowa z Bożeną Pawłowską- doradcą podatkowym, właścicielką Kancelarii Podatkowej Constans w Koszalinie.

- Jak ważne są szkolenia i poszerzanie bieżącej wiedzy w zawodzie doradcy podatkowego?
- Doradca podatkowy, z mocy ustawy o doradztwie podatkowym jest zobligowany do odbycia określonej liczby szkoleń.
Uczestniczenie w szkoleniach jest punktowane i doradca podatkowy jest zobowiązany zgłaszać poprzez stronę internetową Krajowej Izby Doradców podatkowych o ilości uzyskanych za uczestnictwo w szkoleniach w danym roku punktów. Z przepisów korporacyjnych wynika minimalna ilość punktów jakie winien zgromadzić na swoim "koncie" doradca podatkowy.
Dyscyplinowanie w zakresie udziału w szkoleniach jest podyktowane ciągłą zmianą przepisów podatkowych i bieżąca znajomość prawa podatkowego jest podstawą wykonywania zawodu doradcy podatkowego.

Czytaj więcej...

zdjęcieRozmowa z Tomaszem Dąbrowskim, właścicielem agencji pośrednictwa "Twój Dom- Nieruchomości" w Koszalinie.
- Skąd pomysł na taką właśnie nazwę agencji?
- Zakładając firmę chciałem żeby nazwa mojej firmy miała takie same inicjały jak ja T.D., moja żona wpadła na chyba najprostszą i fajną nazwę: Twój Dom. Pomysł okazał się trafiony nie dość że spełnia wymagania formalne to jeszcze jest wspaniałym hasłem. „Twój Dom” to miejsce w którym każdy z nas czuje się bezpiecznie, jest zrelaksowany i w którym spędza bardzo dużo czasu. Taką też mam filozofię prowadzenia firmy oraz sprzedawania nieruchomości, klienci mają u mnie znaleźć swoje miejsce na świecie, w którym będą się świetnie czuli przez wiele lat.

Czytaj więcej...

angelikagrabowskaedu4youRozmowa z Angeliką Grabowską, współwłaścicielką Centrum Szkoleniowego edu4U.
- Edukacja to bardzo szerokie pojęcie. Na jakiej edukacji skupia się Pani w swojej działalności?

- Centrum Szkoleniowe edu4U jest nową inicjatywą na rynku koszalińskim, specjalizującą się w projektowaniu oraz realizacji szkoleń, kursów zawodowych podnoszących kompetencje i umiejętności, gwarantując najwyższą jakość i międzynarodowe metody szkoleniowe. Naszą misją jest skuteczność i kompleksowość oferty szkoleniowej. Przez skuteczność naszej edukacji rozumiemy zarówno współpracę z uznanymi w świecie biznesu trenerami, jak i profesjonalne badanie potrzeb szkoleniowych i tworzenie formuły prowadzonych przez nas szkoleń. Jesteśmy firmą szkoleniową, która projektuje szkolenia w oparciu o zasady angażowania uczestników metodą „The Stretch Experience”.

Czytaj więcej...

PawelSkrzypczak 01

Firma Kospel S.A. została założona w 1990 roku w Koszalinie. Obecnie jest jednym z największych europejskich producentów elektrycznych podgrzewaczy wody, zasobników i wymienników c.w.u., pomp ciepła, kolektorów słonecznych oraz elektrycznych kotłów c.o. Firma posiada 4 nowoczesne zakłady produkcyjne, systematycznie zwiększa sprzedaż, a jej produkty znane są w 57 krajach Świata. Tak imponujący sukces jest możliwy dzięki postawieniu na innowacyjność, rozwój technologii oraz jakość i najwyższy poziom zadowolenia klientów.

Rozmawiamy o tym z Pawłem Skrzypczakiem wiceprezesem Kospel S.A.

- Pracuje Pan w Kospelu przeszło 20 lat. Jak wyglądała firma kiedy stawiał Pan w niej pierwsze kroki? Ile od tego czasu się zmieniło? 

- Kospel mieścił się wtedy w budynkach MPS-u przy ulicy Bohaterów Warszawy, gdzie wynajmowaliśmy pomieszczenia. Produkcja była powoli przenoszona i uruchamiana w nowo wybudowanym zakładzie przy Olchowej 1, który na dzień dzisiejszy jest siedzibą działu handlu krajowego, zagranicznego oraz serwisu i tylko w małej części produkcji. Blisko 7 lat później po „Olchowej” został wybudowany zakład produkcyjny przy BoWiD o powierzchni ponad 8 tys mkw., który do dzisiaj jest naszą największą placówką. W 2006 roku odkupiliśmy zakład w Damnicy od przedsiębiorstwa Irmet. Najświeższa inwestycja Kospel to uruchomienie produkcji w Karlinie gdzie docelowo planujemy stworzenie centrum dystrybucyjnego naszych produktów.

Czytaj więcej...


Archiwum artykułów

Dodaj Temat

 

calidozaworarka

toplaserkoszalinlogo1

plakat RODO DOFINANSOWANIE

reklamamchecinski1

teproogłoszenieopracebalticinfo1

lechbudIIetap

pkbaner

 

e.sztorc.banner

 

balticinfopl


logonieruchomosci ew1
 StrzelnicabanerBaltic Info kopian1r

 

 

 
 
 
 
MAPA STRON I II
stat4u