PawelSkrzypczak 01

Firma Kospel S.A. została założona w 1990 roku w Koszalinie. Obecnie jest jednym z największych europejskich producentów elektrycznych podgrzewaczy wody, zasobników i wymienników c.w.u., pomp ciepła, kolektorów słonecznych oraz elektrycznych kotłów c.o. Firma posiada 4 nowoczesne zakłady produkcyjne, systematycznie zwiększa sprzedaż, a jej produkty znane są w 57 krajach Świata. Tak imponujący sukces jest możliwy dzięki postawieniu na innowacyjność, rozwój technologii oraz jakość i najwyższy poziom zadowolenia klientów.

Rozmawiamy o tym z Pawłem Skrzypczakiem wiceprezesem Kospel S.A.

- Pracuje Pan w Kospelu przeszło 20 lat. Jak wyglądała firma kiedy stawiał Pan w niej pierwsze kroki? Ile od tego czasu się zmieniło? 

- Kospel mieścił się wtedy w budynkach MPS-u przy ulicy Bohaterów Warszawy, gdzie wynajmowaliśmy pomieszczenia. Produkcja była powoli przenoszona i uruchamiana w nowo wybudowanym zakładzie przy Olchowej 1, który na dzień dzisiejszy jest siedzibą działu handlu krajowego, zagranicznego oraz serwisu i tylko w małej części produkcji. Blisko 7 lat później po „Olchowej” został wybudowany zakład produkcyjny przy BoWiD o powierzchni ponad 8 tys mkw., który do dzisiaj jest naszą największą placówką. W 2006 roku odkupiliśmy zakład w Damnicy od przedsiębiorstwa Irmet. Najświeższa inwestycja Kospel to uruchomienie produkcji w Karlinie gdzie docelowo planujemy stworzenie centrum dystrybucyjnego naszych produktów.

- Jakie są dalsze perspektywy rozwoju firmy i produktów?
- Takie jak zawsze – bez przerwy się doskonalić i być o krok przed konkurencją Naturalnie planujemy poszerzać nasz asortyment oraz modyfikować dotychczasowe produkty, jak również zwiększać zatrudnienie i bazę klientów.

halamontazukospel- Z których produktów Kospel jest najbardziej dumny?
- Kospel jest dumny z każdego swojego produktu jak też z ich całości, tworzących "rodzinę". W każdy z produktów Kospelu wkładamy pełnię naszej wiedzy i sił w związku z tym trudno mówić mi o wyjątkowości poszczególnych wyrobów. 
- Co was wyróżnia?
- Niestandardowe podejście do produkcji. Kospel stara się ograniczyć zależność od zewnętrznych dostawców do minimum. Kontrolując w pełni proces produkcyjny jesteśmy w stanie zapewnić najwyższą jakość naszych wyrobów, co przekłada się na zadowolenie klientów, dzięki czemu posiadamy środki na rozwój nowych produktów odpowiadających bieżącym i przyszłym potrzebom rynku.

kospelkoszalin1- Jak Kospel radzi sobie w realiach obecnego rynku pracy? Czy jest problem z pozyskaniem pracowników?
- Na rynek pracy wchodzi z impetem nowe pokolenie pracowników, wprowadzają nowe zasady gry, kierując się całkowicie innymi wartościami niż starsze pokolenia. Zdajemy sobie sprawę, że będą dla nas wyzwaniem. Prawdopodobnie jako jedna z niewielu dużych firm produkcyjnych w Koszalinie nigdy nie musieliśmy korzystać z usług agencji zatrudnienia w zakresie wsparcia procesu rekrutacji. Staramy się pozostać samowystarczalni zarówno w procesach produkcyjnych jak i w procesach rekrutacyjnych. Prowadzimy przy współpracy ze szkołami zawodowymi oraz Politechniką Koszalińską program praktyk dla uczniów szkół zawodowych oraz dla studentów, którzy po zakończeniu nauki otrzymują propozycję stałej pracy w naszych strukturach.

- Co robicie, aby tych pracowników zatrzymać? Jakimi wartościami się kierujecie?
- Mocnym punktem jest nasz niekorporacyjny charakter pracy. Kospel mimo dużych rozmiarów nadal pozostaje rodzinną firmą. Nad budowaniem pozytywnych relacji między pracownikami pracujemy bez przerwy. Chcemy pokazywać, że Kospel to nie tylko mury zakładów produkcyjnych, ale również ludzie wielu pasji.  Aktualnie pracujemy nad rozwojem naszego systemu szkoleń. Chcielibyśmy aby pracownicy sami przedstawili nam swoje potrzeby w tym zakresie i wskazali na umiejętności potrzebne w ich pracy, które chcieliby rozwinąć.
- W jaki sposób jako przedsiębiorstwo odpowiedzialne społecznie, firma Kospel wspiera lokalną społeczność?
- Logo Kospel w ostatnim czasie częściej towarzyszy lokalnym imprezom. Naturalnie współpracując ze szkołami i uczelniami jesteśmy obecni w czasie różnych wydarzeń organizowanych przez te instytucje. Chętnie wspieramy ciekawe i kreatywne inicjatywy skierowane do młodych ludzi ponieważ to oni w przyszłości będą naszymi pracownikami i klientami. Nasza firma i jej zaangażowanie między innymi w lokalne inicjatywy, zostało zauważone i docenione chociażby przez kapitułę konkursu Koszaliński Denar – Nagroda Gospodarcza Roku, w którym otrzymaliśmy wyróżnienie w postaci Srebrnego Denara. Było to dla nas miłą niespodzianką oraz wyróżnieniem dającym chęć do dalszego działania.

 

Rozmawiał: Tomasz Wojciechowski

Dodaj Temat

 reklama balticbd

calidozaworarka

 toplaserkoszalinlogo1

baneredu4you1

reklamamchecinski1                                                

teproogłoszenieopracebalticinfo1

lechbudIIetap

logo.rgb

e.sztorc.banner

inwestbohwawy

 

vertaxofertareklama1

banerekfotowoltaika210x240px3

 assetlogolarge

 

balticinfopl

 

dermalogicalogo1


logonieruchomosci ew1

logopraxis

pamprofil

 

4mobile

banerbogurscy
 banerek1
logo just
 
MAPA STRON I II
stat4u