pati1Rozmowa z Patrycją Bogusz, członkiem zarządu Grecko-Polskiego Związku Przemysłu i Inwestycji.

- Czym jest Polsko-Grecki Związek Przemysłu i Inwestycji i jaka jest jego tradycja?
- Polsko-Grecki Związek Przemysłu i Inwestycji to prężnie działająca instytucja, stale rozwijającą się na płaszczyźnie międzynarodowej. Ma swoją siedzibę w Grecji i absolutnie nie straszny nam kryzys ekonomiczny. Wychodzimy naprzeciw gospodarczym problemom, ukazując możliwości rozwinięcia swojej działalności na obcych rynkach. Prowadzimy konferencje, które odnoszą się do rozwoju przedsiębiorczości  oraz organizujemy misje biznesowe, gdzie dochodzą do skutku spotkania B2B. Czynnie uczestniczymy w różnych rodzajach wystaw, oraz działaniach promujących cele Związku. Wspieramy  inicjatywy  i tworzymy warunki  sprzyjające rozwojowi gospodarczemu.

Reprezentujemy potencjał i interesy naszych firm członkowskich za granicą. Public relations, tłumaczenia, doradztwo prawne i ekonomiczne, promocja i reklama oraz szkolenia to tylko niektόre ze świadczonych przez nas usług.
- Rozumiem że Państwa instytucja zrzesza firmy różnych wielkości i branż?
- Dokładnie. Związek posiada charakter otwarty, na zasadach dobrowolności zrzesza małe, średnie i duże firmy z Grecji i Polski, prowadzące działalność gospodarczą w sferze produkcji, handlu, inwestycji, edukacji oraz wszelkich usług . Podstawowym naszym celem i misją jest integracja kręgów  biznesowych. Występując w imieniu grupy przedsiębiorców stanowimy pomost współpracy polsko-greckich środowisk gospodarczych. Skuteczność podejmowanych w tym zakresie działań uzależniona jest od skali jaką reprezentujemy, dlatego w sposób szczególny dążymy do konsolidacji przedsiębiorców. Celem Związku jest zintensyfikowanie handlu, przemysłu i inwestycji pomiędzy naszymi krajami, promocja możliwości biznesowych, edukacyjnych oraz turystycznych.
- Z czego finansujecie tak bogatą działalność?
- Izba finansuje wszelkie działania ze składek członkowskich, oraz dzięki świadczonym usługom. Utrzymuje bliskie korelacje z większością Izb przemysłowych ,handlowych  oraz gospodarczych w Polsce , jak rόwnież ze wszystkimi miejscowymi Izbami na terenie Grecji. Doskonałe stosunki  z władzami publicznymi obu krajόw  co ułatwiają nam osiągnięcie wspólnych zamierzeń- promowania handlu i inwestycji. Prestiż i renoma naszej oragnizacji jest konsekwencją wytrwałej pracy, z czego jesteśmy bardzo dumni. Tworzymy zespόł zaangażowanych partnerόw, skłonnych pomόc w każdym przedsięwzięciu. W związku z tym, serdecznie zapraszamy do współpracy.

logoizbapolskogrecka
- No dobrze, ale kto jest bardziej zainteresowany obopólną współpracą gospodarczą? Strona polska, czy Grecy?

- Większe zainteresowanie zauważamy ze strony greckiej. Głównym powodem tego jest obecny kryzys gospodarczy który skłania greckich przedsiębiorców do poszerzania swojej działalności o inne rynki. Polski rynek cieszy się ogromną popularnością, gdyż jego potencjał i skala są już dobrze znane wśród Greków, co oczywiście staramy się rozpowszechniać. Skłaniamy się ku popularyzowaniu greckiego rynku, uspakajaniu oraz demontowaniu plotek o sytuacji ekonomicznej w Grecji. Niestety, bezustannie spotykamy się z obawą i niekorzystną opinią Polaków wobec greckiej gospodarki.
Mam nadzieję ,że niebawem to ulegnie zmianie i polscy biznesmeni chętniej będą inwestować w Grecji. Tego szczerze życzę Grecji, bo bardzo jest jej to teraz potrzebne. Rynek grecki potrafi być dla polskich firm bardzo owocny i internujący.

- Polska i Morze Bałtyckie to coraz bardziej popularne miejsca turystyczne także dla turystów z południa Europy. Czy Pomorze Zachodnie może być atrakcją dla Greków?

- Prawdą jest, że Grecy coraz częściej wybierają Polskę jako kierunek wypoczynkowy i krajoznawczy. Największą popularnością cieszą się Kraków, Warszawa i Wrocław a w sezonie zimowym- oczywiście Tatry. Staramy się promować Polskę z jej zabytkami, atrakcjami i przyrodą. Zwłaszcza dla mnie, Polki jest to ogromnie ważne i wkładam w to całe moje serce. Jestem przekonana ,że miejscowości nadmorskie również znajdą uznanie wśród Greków, choć nie ukrywam,że jest to trudniejsze zadanie, ale z odpowiednią reklamą i zaangażowaniem z całą pewnością możliwe. Uroda Polski, magia jej architektury, oraz kuchnia, tworzą wyjątkowy produkt turystyczny i myślę, że warto to wykorzystać. Stosowny plan marketingowy jest tutaj na miarę złota.

- Jak działa to w drugą stronę? Wielu Polaków odwiedza Grecję, mimo niekorzystnej sytuacji polityczno- gospodarczej?

- Grecja, pomimo problemów ekonomicznych, zawsze pozostanie atrakcyjnym kierunkiem turystycznym. Bogactwo natury, historia oraz grecki temperament pozostają niezmienne. Piękno Grecji jest doceniane na całym świecie, również wśród Polaków, czego dają przykład ciągle rosnące statystyki odwiedzin . Riwiera olimpijska oraz ogrom wysp, są idealnym kierunkiem wypoczynkowym w sezonie letnim, natomiast górskie miejscowości spełnią wszelkie oczekiwania osób lubiących sporty zimowe. Nie zapominajcie Państwo o tym ,że turystyka w Grecji to nie tylko wczasy w ekskluzywnych kurortach bądź hotelach. Istnieje mnóstwo innych form wypoczynku w tym pięknym kraju. Pamiętajmy również o możliwościach samodzielnego wynajęcia jachtu i odwiedzenia wysp i wysepek. Warto tutaj wspomnieć o prywatnych polskojęzycznych przewodnikach, którzy z wielką ochotą się Państwem zaoopiekują. Uzupełnieniem aktywnej formy spędzania wakacji w Grecji jest jazda konna, wycieczki rowerowe, wspinaczki górskie.

- Związek wspiera też działalność edukacyjną oraz wymianę międzynarodową studentów. W jaki sposób?
- Coraz większa liczba młodych, greckich studentów wybiera polskie uczelnie a nauka języka polskiego przychodzi im nader łatwo. Z kolei greckie uniwersytety mogą pochwalić się pierwszorzędną reputacją. Bardzo aktywnie działa tutaj program Erasmus, dający sposobność studiowania w odwiecznej krainie mądrości, filozofii i medycyny, jaką jest Hellada.

- Dziękuję za rozmowę.

- A ja bardzo serdecznie dziękuję Panu za poświęcony mi czas i zaintersowanie. Wraz z naszym priorytetowym partnerem, jakim jest portal baltic.info.pl będziemy realizować nasze idee ku lepszej współpracy polsko-greckiej, oraz w znaczącym stopniu wspierać i promować Pomorze.

 

Rozmawiał: Tomasz Wojciechowski

Więcej o Grecko-Polskim Związku Przemysłu i Inwestycji: tutaj.

Dodaj Temat

 reklama balticbd

calidozaworarka

polanareklama1

 

lechbudholenderska1

 

inwestbohwawy

banerekfotowoltaika210x240px3

 

 

balticinfopl

 

dermalogicalogo1


logonieruchomosci ew1

logopraxis

pamprofil

 

4mobile

banerbogurscy
 banerek1
logo just
 
MAPA STRON I II
stat4u