BożenaPawlowska1Już niedługo obchodzić będziemy Dzień Matki. Jakie są dziś matki-Polki, jak radzą sobie z domem i pracą? I czy urlopy macieżyńskie i opiekuńcze stanowią realne obciążanie dla firm? Opowiada o tym Bożena Pawłowska- doradca podatkowy, właścicielka Kancelarii Podatkowej Constans w Koszalinie, prywatnie szczęśliwa żona oraz matka. Znakomitą większość stanowi tam żeński personel.

- Jak nowoczesne kobiety, w tym pracownice ksiegowości godzą pracę, dom i dokształcanie się?
- Nowoczesna kobieta to w ogólnym pojęciu kobieta pracująca, wychowująca dzieci, uczestnicząca w życiu społecznym i kulturalnym swojego otoczenia a jednocześnie zawsze zadbana i uśmiechnięta. Niektóre elementy tego wizerunku są jak najbardziej prawdziwe i realne, ale w całości niekoniecznie do zrealizowania. W mojej kancelarii głównie pracują kobiety. W większości są to młode panie, mające małe lub dorastające dzieci. Z wielką odpowiedzialnością podchodzą do swoich obowiązków służbowych.

Czytaj więcej...

agencjaeventowahapinesslogoO tym, jak biznes może dawać szczęście właścicielowi i klientom rozmawiamy z Mirosławem Kowalskim, właścicielem Agencji Eventowej Happiness.

- Panie Mirku, jesteście na rynku od niedawna. Skąd pomysł na Agencję Eventową?

- Na rynku jesteśmy od niedawna, bo od początku roku, czyli niespełna 4 miesiące, jednak ten pomysł dojrzewał w nas już dużo wcześniej. To był długi proces, który trwał ponad rok. Był to rok pełen przemyśleń, burzy mózgów, zdobywania wiedzy, szkoleń, i sposobów rozwoju naszej marki. Firmę w dzisiejszych czasach może założyć każdy. W dobie elektroniki dokumenty, które są niezbędne do założenia własnej działalności, można złożyć przez internet. Każdy, kto zapragnie być „sam sobie szefem”, może to zrobić w każdej chwili nawet w pieleszach domowych. Własna firma, własna marka to nie jest prosta sprawa, jakby się mogło wydawać. Najważniejsze jest, aby znaleźć niszę na rynku i my takiej szukaliśmy...

Czytaj więcej...

arletapytlakRozmowa z Arlettą Pytlak, prowadzącą koszalińską agencję nieruchomości Arlett.

- Zawód licencjonowanego pośrednika nieruchomości nie jest chyba Pani jedynym zawodem? Z tego co wiem, zanim zaczęła Pani przygodę z nieruchomościami, była Pani nauczycielką języka obcego w szkole?

- Tak, zawodem pośrednika w obrocie nieruchomościami interesowałam się już kilka lat wcześniej, zanim poszłam na studia w tym kierunku. Kontakt z ludźmi, pomoc w spełnianiu ich marzeń do własnego M- to mnie pociągało. Miałam dylemat: nauczyciel czy pośrednik? Przez moment próbowałam nawet to połączyć.

- Udało się?

- Nie. W końcu,  z ciężkim sercem wybrałam ster we własnym okręcie.

Czytaj więcej...

foto1pkMonika Kobylińska i Danuta Ponińska to dwie ambitne i sympatyczne kobiety, które od niedawna zdecydowały się na bardzo ważny krok biznesowy: uruchomienie wspólnej firmy. I chociaż Biuro Rachunkowe PK działa w Koszalinie od niedawna, już cieszy się zainteresowaniem klientów. Opowiadają o tym właścicielki.

- Skąd pomysł na firmę i samą nazwę, która brzmi dość tajemniczo? "PK" najczęściej kojarzy się z Politechniką Koszalińską.

Monika Kobylińska (MK): - Pracowałyśmy razem w jednej firmie w dziale księgowości. W połowie 2017 roku zaczęłyśmy rozważać prowadzenie własnego biura rachunkowego. Zrobiłyśmy analizę rynku, sprawdziłyśmy wszystkie dobre i złe strony i doszłyśmy do wniosku że warto spróbować. W połowie września założyłyśmy spółkę, a oficjalnie otworzyłyśmy biuro w listopadzie 2017 roku. Usługi naszej firmy są skierowane do działalności jednoosobowych, jak również do dużych firm i spółek. Rozliczamy również stowarzyszenia i fundacje.

Czytaj więcej...

ODPOWIEDZIALNOSC ZA WYNIKO tym, po co miastom promocja, loga, czy strategie informacyjne, rozmawiamy z Grzegorzem Koczorem z Agencji Marketingu Interaktywnego NoMonday z Rybnika, obsługującej takie firmy jak CCC, ING,czy Hennessy. 

- Po co miastom tak naprawdę cała strategia promocyjna?

- Podobnie jak przedsiębiorstwa, miasta oferują produkty i usługi, stąd konkurują między sobą podobnie jak organizacje komercyjne. Pozyskanie większej ilości turystów, inwestorów, przekłada się na konkretne korzyści finansowe, często
również korzyści dla mieszkańców.

- Na przykład?

Czytaj więcej...

Cezary KaźmierczakRozmowa z Cezarym Kaźmierczakiem, Prezesem Związku Przedsiębiorców i Pracodawców.

- Jakie są Pana wrażenia z dokonanej rekonstrukcji rządu? Czy Morawiecki jako premier będzie faktycznie dbał o polski biznes i rozwój gospodarczy?
- Wrażenia są jak najbardziej pozytywne z punktu widzenia polskich przedsiębiorców. Przede wszystkim polityka gospodarcza będzie spójna, skupiona w jednym ręku. Nie ukrywam, że jako ZPP liczymy na większą "moc sprawczą" w postaci na przykład uproszczenia systemu podatkowego. Być może odpowiedni pakiet ustaw da się wdrożyć już w 2019 roku.
- Jak zapowiada się rok 2018 dla ZPP?

Czytaj więcej...

izamiks2Rozmowa z Izą Miks- Kożuchowską, pośrednikiem nieruchomości i współwłaścicielem warszawskiego biura nieruchomości BONUS.

- Czy nieruchomości nadmorskie są popularne wśród ofert ogólnopolskiego rynku nieruchomości?

- Tak, nieruchomości nadmorskie zawsze cieszyły się dużym powodzeniem w aglomeracjach takich jak Warszawa Wrocław Poznań. Jakieś 10-15 lat temu to były głównie inwestycje w nieruchomości dla siebie - podnajmowane znajomym. Od kilku lat popularne są tzw. „condohotele” czy „aparthotele” gdzie sprzedaje się cześć hotelu prywatnym inwestorom- można przeważnie liczyć na roczne przychody z wynajmu odpowiadające 5-7% wartości kupionego pokoju.

Czytaj więcej...

Pawowska2Rozmowa z Bożeną Pawłowską- doradcą podatkowym, właścicielką Kancelarii Podatkowej Constans w Koszalinie.

- Jak ważne są szkolenia i poszerzanie bieżącej wiedzy w zawodzie doradcy podatkowego?
- Doradca podatkowy, z mocy ustawy o doradztwie podatkowym jest zobligowany do odbycia określonej liczby szkoleń.
Uczestniczenie w szkoleniach jest punktowane i doradca podatkowy jest zobowiązany zgłaszać poprzez stronę internetową Krajowej Izby Doradców podatkowych o ilości uzyskanych za uczestnictwo w szkoleniach w danym roku punktów. Z przepisów korporacyjnych wynika minimalna ilość punktów jakie winien zgromadzić na swoim "koncie" doradca podatkowy.
Dyscyplinowanie w zakresie udziału w szkoleniach jest podyktowane ciągłą zmianą przepisów podatkowych i bieżąca znajomość prawa podatkowego jest podstawą wykonywania zawodu doradcy podatkowego.

Czytaj więcej...

zdjęcieRozmowa z Tomaszem Dąbrowskim, właścicielem agencji pośrednictwa "Twój Dom- Nieruchomości" w Koszalinie.
- Skąd pomysł na taką właśnie nazwę agencji?
- Zakładając firmę chciałem żeby nazwa mojej firmy miała takie same inicjały jak ja T.D., moja żona wpadła na chyba najprostszą i fajną nazwę: Twój Dom. Pomysł okazał się trafiony nie dość że spełnia wymagania formalne to jeszcze jest wspaniałym hasłem. „Twój Dom” to miejsce w którym każdy z nas czuje się bezpiecznie, jest zrelaksowany i w którym spędza bardzo dużo czasu. Taką też mam filozofię prowadzenia firmy oraz sprzedawania nieruchomości, klienci mają u mnie znaleźć swoje miejsce na świecie, w którym będą się świetnie czuli przez wiele lat.

Czytaj więcej...

angelikagrabowskaedu4youRozmowa z Angeliką Grabowską, współwłaścicielką Centrum Szkoleniowego edu4U.
- Edukacja to bardzo szerokie pojęcie. Na jakiej edukacji skupia się Pani w swojej działalności?

- Centrum Szkoleniowe edu4U jest nową inicjatywą na rynku koszalińskim, specjalizującą się w projektowaniu oraz realizacji szkoleń, kursów zawodowych podnoszących kompetencje i umiejętności, gwarantując najwyższą jakość i międzynarodowe metody szkoleniowe. Naszą misją jest skuteczność i kompleksowość oferty szkoleniowej. Przez skuteczność naszej edukacji rozumiemy zarówno współpracę z uznanymi w świecie biznesu trenerami, jak i profesjonalne badanie potrzeb szkoleniowych i tworzenie formuły prowadzonych przez nas szkoleń. Jesteśmy firmą szkoleniową, która projektuje szkolenia w oparciu o zasady angażowania uczestników metodą „The Stretch Experience”.

Czytaj więcej...

PawelSkrzypczak 01

Firma Kospel S.A. została założona w 1990 roku w Koszalinie. Obecnie jest jednym z największych europejskich producentów elektrycznych podgrzewaczy wody, zasobników i wymienników c.w.u., pomp ciepła, kolektorów słonecznych oraz elektrycznych kotłów c.o. Firma posiada 4 nowoczesne zakłady produkcyjne, systematycznie zwiększa sprzedaż, a jej produkty znane są w 57 krajach Świata. Tak imponujący sukces jest możliwy dzięki postawieniu na innowacyjność, rozwój technologii oraz jakość i najwyższy poziom zadowolenia klientów.

Rozmawiamy o tym z Pawłem Skrzypczakiem wiceprezesem Kospel S.A.

- Pracuje Pan w Kospelu przeszło 20 lat. Jak wyglądała firma kiedy stawiał Pan w niej pierwsze kroki? Ile od tego czasu się zmieniło? 

- Kospel mieścił się wtedy w budynkach MPS-u przy ulicy Bohaterów Warszawy, gdzie wynajmowaliśmy pomieszczenia. Produkcja była powoli przenoszona i uruchamiana w nowo wybudowanym zakładzie przy Olchowej 1, który na dzień dzisiejszy jest siedzibą działu handlu krajowego, zagranicznego oraz serwisu i tylko w małej części produkcji. Blisko 7 lat później po „Olchowej” został wybudowany zakład produkcyjny przy BoWiD o powierzchni ponad 8 tys mkw., który do dzisiaj jest naszą największą placówką. W 2006 roku odkupiliśmy zakład w Damnicy od przedsiębiorstwa Irmet. Najświeższa inwestycja Kospel to uruchomienie produkcji w Karlinie gdzie docelowo planujemy stworzenie centrum dystrybucyjnego naszych produktów.

Czytaj więcej...

Dodaj Temat

 

calidozaworarka

 

PRAXISreklamalogo

 

polanareklama1 2

 

toplaserbaner

 

bokskarlino

 

BIEGPAPIESKI2018CZERWIEC

 

edu4ubanermarzec18

 

reklamamchecinski1

 

 

kredyt11axxa

  

lechbudIIetap

 

 

pkbaner

 

 

balticinfopl


logonieruchomosci ew1
 

 

 

 
 
 
 
MAPA STRON I II
stat4u