e035e98b3ab724937ba08d228f7992546eaa9cŚwięta nie mogą odbyć się bez prezentów. Jednak aby trafić w gusta Millenialsów lepiej porządnie zastanowić się nad wyborem upominku. 36% respondentów mówi otwarcie, że otrzymuje nietrafiony prezent, bo ciężko trafić w ich gusta. Pokolenie Y zamiast tradycyjnych prezentów wybiera te, które pozwalają doświadczyć czegoś nowego. Jeśli już więc decydujemy się na przedmioty to tylko takie, które umilą im czas. 

Młode pokolenie jak wynika z badania „Święta Bożego Narodzenia według Millenialsów" serwisu Prezentmarzeń na zakup prezentów przeznaczają albo bardzo mało czasu - 39% ankietowanych przeznacza minimum wysiłku i robi to szybko i sprawnie, czyli przez Internet albo za dużo – 31% osób biega po sklepach i szuka co wpadnie im w oko. Millenialsi prezenty świąteczne kupują przez Internet, ponieważ są wygodni. Lubią szybką i sprawną obsługę oraz możliwość kupowania 24 godziny na dobę.

 

 

Decydują się jednak również na zakupy w sklepach stacjonarnych z kilku powodów. Mają możliwość zweryfikowania produktu i jego przetestowania oraz nie muszą na niego czekać. Jedno jest pewne, niezależnie w jaki sposób kupują prezenty doskonale znają swoich bliskich i wiedzą co im kupić - jak twierdzi 26% osób. Jeśli szukają pomysłów to robią to przez Internet, ponieważ tam zawsze wpadnie im w oko coś fajnego (33%). Dodatkowo weryfikują informacje o produkcie i szukają opinii na jego temat. Siła recenzji jest dla nich niejednokrotnie ważniejsza niż cena.

Wolą prezenty w formie przeżyć niż zasoby.

Pokolenie Y lubi obdarowywać się prezentami, jednak zamiast tradycyjnych upominków częściej wybiera prezenty w formie emocji, jak na przykład czas spędzony wspólnie w SPA, dreszczyk adrenaliny podczas wizyty w Escape Roomie czy wspólną sesję relaksacyjną Floating – jak twierdzi 42% respondentów. Wolą dużo więcej doświadczać i poznawać niż kolekcjonować przedmioty. To pokolenie, dla którego emocje są najważniejsze, wręcz pożądają doświadczeń. Najważniejszym wyróżnikiem tego pokolenia jest brak chęci posiadania. Jeśli już decyduje się na prezent materialny wystarczy, gdy jest to coś małego, prezent to przecież jedynie miły symbol – tak uważa 33% ankietowanych.

 

Jeśli już tradycyjne prezenty to tylko takie, które umilą czas

A ponieważ Millenialsi żyją online i nie rozstają się z telefonem, powerbankiem czy tabletem najlepszą formą tradycyjnego upominku są dla nich technologiczne gadżety. Jak wynika z badania serwisu Prezentmarzeń młodzi ludzie lubią otrzymywać najbardziej „technologiczne zabawki", ponieważ w obecnych czasach sprzęt szybko się starzeje (41%) lub doświadczać czegoś nowego zamiast zbierać bibeloty (23%). Nie potrafią długo wytrzymać bez Internetu, bo to stamtąd czerpią wiedzę o wydarzeniach i znajomych. Szczęśliwymi czyni ich bardziej spędzanie czasu z bliskimi niż góra prezentów. Dlatego deklarują nawet (16%), że zamiast prezentów woleliby po prostu spędzać czas z rodziną. Również od pracodawców chcieliby otrzymywać voucher na realizacje prezentów w formie emocji (34%), ponieważ wówczas mogą doświadczyć czegoś nowego lub bon podarunkowy na wybrana kwotę, ponieważ sami lubią decydować o prezencie 41%.

 

Takie wybory mogą być podyktowane również deklaracją, że 36% respondentów z pokolenia Y otrzymuje nietrafiony prezent, ponieważ ciężko zrozumieć ich gusta. Millenialsi jednak radzą sobie z takimi sytuacji w bardzo prosty sposób – po prostu robią listę i wszystkich informują co chcieliby otrzymać (33%). Uważają, że nie ma sensu wydawać pieniędzy na darmo.

 

Pieniądze na prezenty wydają z głową.

Młode pokolenie jest ostrożne w decyzjach zakupowych, bardzo istotnym elementem jest dla nich cena. Na prezenty przeznaczają zazwyczaj rozsądną kwotę od 100 – 200 zł i uważają, że w tej kwocie można już kupić coś sensownego. Jak deklaruje 24% respondentów, prezent to drobny upominek i przeznacza na niego nawet do 100 zł. Są jednak takie sytuacje, kiedy za pomocą prezentu chcą okazać, że bliskie osoby są dla nich niezwykle ważne, wówczas kupują coś od 300 do nawet 400 zł - 29% odpowiedzi.


* Badanie „Święta Bożego Narodzenia według Millenialsów" zostało przeprowadzone przez serwis Prezentmarzeń w formie ankiety online oraz w centrach handlowych w listopadzie 2018 r. na reprezentatywnej grupie 1873 ankietowanych w tym 1180 respondentów pokolenia Y.

Dodaj Temat

 baner balticinfo ogród bisss

 

upiotra1ab

 

ekosunreklama1ab

 

 

PRAXISreklamalogo

 

 

reklamamchecinski1

 

 

polanareklama1 2

 

 

 

 



 

 

 

 
 
 
 
MAPA STRON I II
stat4u