wielkanocfitJuż za parę dni Święta Wielkiej Nocy. Osoby, które aktualnie są na diecie, oraz już planują w okresie wakacyjnym pochwalić się nowym, wysmuklonym ciałem mają przed sobą nie lada wyzwanie. Święta Wielkanocne w Polsce to bowiem czas spędzany przy stole, na którym królują pyszne  potrawy. Jak przetrwać Święta, nie bojąc się zaprzepaścić poczynionych już kroków? Uwierzcie nie jest to wcale takie trudne.

Wielkanoc odchudzona

Wielkanoc ma ten plus, że typowe świątecznie dania obfitują w takie składniki jak: jaja, chude mięso, kiełbasy (swojskie, wyrabiane w naturalny sposób), czyli produkty bogate w białko. Dodatkowo świętowanie zaczynamy śniadaniem, a więc posilkiem, który może być bardziej obfity, gdyż ma nam dostarczyć energii na cały dzień. I na tym najczęściej plusy się kończą. Przygotowywane przez nas potrawy bardzo często są albo smażone, albo podawane z ciężkimi sosami. Odpuście je sobie.

Zamiast tego postawcie na surówki i sałatki, które nie zawierają majonezu, za to mają dodatki w postaci bogatych w błonnik ziaren, takich jak słonecznik czy dynia. Poza tym koniecznie jedzcie systematycznie i róbcie sobie przerwy. Nie siedźcie za stołem przez większość dnia, co rusz sięgając po kolejną przekąskę. Systematyczne, regularne jedzenie pozwoli utrzymać metabolizm na podwyższonym poziomie. Nawet jeśli z Wielkanocnego obiadu zostanie w lodówce masa smakołyków - nie objadajcie się wieczorem. Jeśli najecie się wieczorem, nie będziecie mieć apetytu na pełnowartościowe śniadanie. I oczywiście w efekcie sięgniecie później po wysokokaloryczne posiłki, by to nadrobić. Błędne koło!

A co ze słodkościami? Jasne, że najlepiej byłoby w ogóle ich nie dotykać, bo prawie każde ciasto to bomba kaloryczna. Niestety, łatwo powiedzieć, trudniej wykonać. Dlatego warto przygotować świąteczny sernik czy mazurek w wersji dietetycznej - czyli po prostu te ciasta odchudzić. Jak? Zamiast cukru dodać ksylitol, postawić na polewę owocową lub z prawdziwego kakao. Dodać miód i bakalie. Zwykłą mąkę pszenną zastąpić taką z pełnego przemiału, lub zdrową kokosową. Spróbujcie. Sposobów jest bardzo wiele.

 

Wielkanoc spędźcie aktywnie!
Najważniejsze, żebyście w świątecznym lenistwie nie zasiedli przy stole czy na kanapie na cały świąteczny okres, tylko spędzali te dni aktywnie. Postanówcie twardo, że po każdym posiłku idziecie z rodziną na godzinny spacer. Możecie także wybrać się na rowery, pospacerować w parku czy po plaży. Jeśli macie psa- zafundujcie mu porządną wycieczkę do lasu, a jeśli biegacie, nie róbcie sobie przerwy. Spędzając czas aktywnie spalacie kalorie spożyte w trakcie świątecznej uczty, a dodatkowo nie spożywacie kolejnych posiłków. Zróbcie to - by nie zaprzepaścić efektów, na które pracowaliście do tej pory.

 

Marta Pawelec, dietetyk


autorka prowadzi Poradnię Dietetyczną , jest dietetykiem i psychodietetykiem, instruktorem oraz trenerem personalnym.

martapaweleczyczeniawielkanocne

 

Dodaj Temat

 baner eskimos balticinfo

 

 

ekosunreklama1a

 

PRAXISreklamalogo

 

logo 03baner

 

 

BANERTYSZKAM

 

 

37383535 1900590956653476 8181025753773637632 n

 

 

 

toplaserbaner

 

 edu4ujesien

 

reklamamchecinski1

 

e.sztorc.banner

   

lechbud3etap

 

 

psw

 

balticinfopl



 

 

 

 
 
 
 
MAPA STRON I II
stat4u