historiataborRozmowa z Andrzejem Bacławskim, Prezesem Miejskiego Zakładu Komunikacji w Koszalinie

-Panie Prezesie, pod koniec ubiegłego roku MZK opracowało nowy plan dla kursów miejskich. Dokonano korekt, zmian tras i likwidacji kilku połączeń. Co może Pan na ten temat powiedzieć? Będzie lepiej i wygodniej?

- Istotnie, analiza taka została przeprowadzona, aby zoptymalizować działalność przewozową MZK, czyli po prostu by pasażerom naszych autobusów jeździło się lepiej i wygodniej. Na podstawie wyników badań, dokonano podziału linii komunikacji miejskiej w Koszalinie na trzy kategorie, w zależności od obłożenia autobusów. System obsługi komunikacyjnej Koszalina liniami autobusowymi stanowi w przedstawianej koncepcji 14 skategoryzowanych linii komunikacyjnych.

- A jakich linii to dotyczy w praktyce?
- Status linii podstawowych zaplanowano dla pięciu linii: nr 2, 6, 11, 14 i 16. Status linii uzupełniających zaplanowano dla pięciu linii: nr 4, 8, 10, 12 i 15. Pozostałym czterem liniom: nr 3, 9, 17 i 18 przyznano status linii marginalnych - z rozkładami jazdy dopasowanymi do indywidualnych potrzeb obsługiwanych obszarów. Przewidziano likwidację linii 13, która zostanie zastąpiona linią nr 8. Nie przewidujemy żadnych zmian w trasach linii nr: 2, 10, 11, 14, 15, 16 i 18, ale będą zmiany tras następujących linii: 3, 4, 6, 8, 9, 12, 17.
- Oczywiście, taki zakres zmian nie mógł obyć się bez szerokich konsultacji społecznych?
- Dokładnie tak. Poprzez swoją stronę internetową, facebook, lokalną prasę oraz zaproszenia pisemne, skierowane do wszystkich Rad Osiedli zachęcaliśmy do zapoznania się z koncepcją, oraz do nadsyłania uwag. Konsultacje społeczne trwały od 4 sierpnia do 14 listopada. W ramach konsultacji wpłynęło pięć propozycji od Rad Osiedli, oraz siedemnaście uwag od mieszkańców -w tym te, dotyczące połączeń realizowanych na życzenie pojedynczych osób.
- Więc jakie to były postulaty?
- Wnioskowano na przykład o wydłużenie linii nr 12 z Zagórzyna do Lubiatowa. Faktycznie , niektóre kursy linii nr 12 zostaną przedłużone do Lubiatowa. Nie można było jednak przystać na uruchomienie bezpośredniego połączenia z Osiedla Rokosowo do centrum handlowego Atrium, Wodnej Doliny i Cmentarza Komunalnego. Uruchomienie dodatkowej linii będzie generowało koszt rocznie około 2 mln zł, natomiast optymalizacja ma na celu wybór najlepszych rozwiązań w ramach posiadanych środków. Jednocześnie , trasa linii nr 9 zostanie skrócona do Seminarium.
- A co z pozostałymi liniami?
- Nastąpi zwiększenie częstotliwości linii nr 3 do wsi Niekłonice. Będzie też więcej autobusów linii nr 6 przez Osiedle Unii Europejskiej. W godzinach pomiędzy 6.15 a 17 .00 “szóstka” będzie kursowała co 15 minut. Ilość kursów na Osiedle Unii Europejskiej będzie uzależniona od zapotrzebowania. Linia nr 9 skierowana będzie do bezpośredniego połączenia Osiedla Północ/Bukowe ze Szpitalem Wojewódzkim przy ul. Chałubińskiego na wniosek mieszkańców. Linia nr 14 już teraz będzie obejmowała kurs ul. Kresowian z przystankiem przy Domu Pomocy Społecznej.
- Te rozwiązania z założenia mają kompleksowo zmodernizować rozkład liniii autobusowych. Ale co z przesiadkami? Coraz więcej osób korzysta z biletów czasowych.
- Pomyśleliśmy także o tym, bo zaprojektowany został rozkład jazdy dla całej sieci komunikacyjnej w Koszalinie, a nie dla pojedynczych linii. Synchronizacja wszystkich połączeń na przystankach węzłowych zapewni optymalne warunki podróżowania i przesiadek, więc nie powinno to budzić obaw mieszkańców.
- Czy MZK planuje przywrócenie całorocznych połączeń np do Mielna?
- Przywrócenia całorocznych połączeń autobusowych do Mielna, Świeszyna, Nowych Bielic nie będzie, ponieważ brak jest porozumień międzygminnych pomiędzy Gminą Miasto Koszalin, a gminami sąsiednimi. Gmina Miasto Koszalin nie może ponosić kosztów przejazdów ulgowych lub bezpłatnych mieszkańców innych gmin. Problem dojazdu mieszkańców sąsiednich gmin do Koszalina wróci na pewno po 1 stycznia 2017 roku.
- Na koniec proszę jeszcze powiedzieć kiedy zmiany wejdą w życie?
Zmiany tras linii oraz zmiany rozkładów jazdy planujemy wprowadzić z dniem 1 marca 2016 roku.

Rozmawiał:

Tomasz Wojciechowski

  • Picture7Picture7
  • Picture6Picture6
  • Picture5Picture5
  • Picture4Picture4
  • Picture3Picture3
  • Picture2Picture2
  • Picture1Picture1
  • historiataborhistoriatabor

Komentarze   

hubert
0 #2 hubert 2016-01-24 06:04
Moim zdaniem skrócenie linii nr 9 do seminarium to będzie katastrofa , wolał bym płacić więcej za bilet niż dochodzić do domu . I nie tylko ja tak uważam tylko całe moje sąsiedztwo.
Cytować
Maciek
0 #1 Maciek 2016-01-22 21:33
A mozna by bylo pomyslec na temat lini ktora by wiodla od cmentarza w kierunku bohaterow warszawy tak ludzie nie maja bezposrednich polaczen do pracy
Cytować

Dodaj Temat

 baner eskimos balticinfo

 

 

ekosunreklama1a

 

PRAXISreklamalogo

 

logo 03baner

 

 

BANERTYSZKAM

 

 

37383535 1900590956653476 8181025753773637632 n

 

 

 

toplaserbaner

 

 edu4ujesien

 

reklamamchecinski1

 

e.sztorc.banner

   

lechbud3etap

 

 

psw

 

balticinfopl



 

 

 

 
 
 
 
MAPA STRON I II
stat4u