DSCF2548Maciej Tyszka jest doradcą biznesowym w jednej z sieci telefonii komórkowych. Opowiada nam o swoim zawodzie, oraz o tym, co w tej branży warunkuje sukces.

- Trudno jest być doradcą biznesowym? 
- Trudne pytanie. I tak i nie, Rynek jest coraz bardziej wymagający. Jednak sądzę, że kluczem jest elastyczność i indywidualne podejście do każdego tematu. Nie ma identycznej firmy, dla każdego jest ważne coś innego. Myślę, że swoim zaangażowaniem mogę się wyróżnić spośród rynkowej konkurencji.

- A czym zajmuje się Pan dokładnie?
- Jako doradca biznesowy zajmuję się obsługą podmiotów gospodarczych w pełnym zakresie dostępnych usług operatora Play, dopasowaniem i przygotowaniem oferty kierowanej dla firm. Klienci mają ze mną kontakt w każdym momencie trwania umowy danej usługi. Spotykam się z klientami w umówionym miejscu i czasie – to chyba najważniejszy wyróżnik doradcy biznesowego - ja przyjeżdżam do klienta.

Pracuję głównie na terenie Koszalina, Sławna i okolic – obsługujęcałe powiaty. Jednak nie mam ograniczeń geograficznych. Jestem zwolennikiem spotkania i omawiania tematów face to face, jednakże wykorzystujemy również to co daje nam współczesny świat – telefon, email, firmę kurierską. Również współpracuję z klientami na odległość, oszczędność czasu jest dla nas wszystkich coraz bardziej istotna.

- A jaki jest najcenniejszy kontakt?
- Polecenie doradcy między firmami, kontrahentami, znajomymi według mnie jest najcenniejszym kontaktem. Staram się tak pracować aby nikt nie miał wątpliwości aby mnie polecić dalej. Przydaje się także facebook.

- Co wchodzi w  skład Pana oferty?
- Krótko mówiąc, pełna oferta dla firm operatora Play. Od podstawowej usługi połączeń telefonicznych komórkowych i stacjonarnych do internetu mobilnego, wirtualnej centralki czy usługi telemetrycznej, lub terminala płatniczego. Wszystkie usługi są możliwe w wielu wariantach z urządzeniami typu telefon, tablet, laptop, zewnętrzna antena do internetu, smartwatch, kamera czy nawet telewizor. Oferta jest bogata i dlatego warto rozmawiać o potrzebach klientów. Przesyłam swoim klientom informacje o nowościach i ofertach specjalnych wartych zainteresowania.
- Dobór odpowiedniego telefonu to w biznesie sprawa prestiżu? Czy liczy się funkcjonalność?

- Najlepiej jak połączymy to wszystko w jednym. Dobór telefonu, jak się okazuje, jest bardzo indywidualną sprawą. Czasem tylko kolor decyduje o wyborze a czasem rozmawiamy o bardzo szczegółowych parametrach typu procesor, pamięć RAM czy wodoodporność. To jest trochę jak z wybieraniem butów, dla jednych są potrzebne eleganckie wyjściowe  dla innych- aby wytrzymały bieganie po kałużach. Czasem decyduje moda, a czasem budżet. Jak już wspomniałem, różne są potrzeby, różne firmy a doradca biznesowy podpowiada co dobrać w danej sytuacji.

- Dlaczego zatem warto spotkać się z doradcą a nie pójść do salonu?
- Przede wszystkim, to ja przyjeżdżam do klienta. Umawiamy konkretny termin i miejsce – nie ma obawy o brak czasu na rozmowę czy czekanie w kolejce. Dodatkowo oferta firmowa u doradcy biznesowego jest szersza niż dostępna w salonie. Mam też do dyspozycji specjalne cenniki telefonów czy rabaty na abonament niedostępne w salonie. Gram w otwarte karty i nie kryję tego. Oczywiście, wiem, że przedstawiam najlepsze dostępne rozwiązania. W każdej sieci można znaleźć jakieś różnice. Pomimo, że oferty operatorów są zbliżone, warto porównać detale, bo nie zawsze telefon za 1 zł będzie korzystniejszym rozwiązaniem. Czasem telefon zakupiony za 99 zł, ale w niższym abonamencie spowoduje, że cała umowa będzie tańsza. Play jako jedyny korzysta z zasięgu 4 sieci, w szybkim tempie stawiamy kolejne nadajniki. Play obsługuje ponad 16 mln abonentów komórkowych.

- Dziś telefonia komórkowa to nie tylko połączenia, ale GPS, internet, przenoszenie numerów stacjonarnych itd. Co wybrać i jak nie pogubić się w mnogości promocji?
- To prawda, ilość ofert czy promocji może przyprawić o ból głowy . Podstawowe usługi możemy wzbogacać o różne dodatk,i a możliwości techniczne telefonów dają coraz ciekawsze opcje. Przenoszenie numerów jest uproszczone do minimum a wszystko przygotowuję Ja, tak jak podpowiadam z jakiej opcji skorzystać. Przygotowując oferty tylko dla firm szybko i celnie dobieramy odpowiednie rozwiązanie.

- Jak rynek telefonii komórkowej według Pana będzie dalej ewoluował?
- Liczy się zaoszczędzony czas, to szybkość działania, prędkość przesyłu danych będzie tym co się będzie liczyło najbardziej.  Oczywiście producenci urządzeń telekomunikacyjnych będą mieli bardzo duży wpływ jak będzie wyglądać przyszłość, kiedyś tylko w filmach s-f widzieliśmy jak można rozmawiać za pomocą zegarka –dziś już mamy smartwatche. Powrót do składanych telefonów – bardzo możliwe, elastyczne dotykowe wyświetlacze są już testowane. Przyszłość jest bardzo ciekawa – być może telefon, karta bankomatowa i klucze do auta będą wszczepione pod skórę ?

- Pamięta Pan swoje początki w tej branży? 
- Pierwsze spotkania to był stres , aby nic nie pokręcić, jednak z każdą kolejną rozmową przybywało doświadczenia. Bardzo lubię współpracę z klientami prowadzącymi własną działalność. Rozmowy są konkretne i często mogę się dowiedzieć ciekawych rzeczy. Pamiętam swój pierwszy telefon- to był Alcatel, oczywiście z dużymi klawiszami, miał wyciąganą antenkę. I korzystało się z 5 sekundowych bezpłatnych połączeń np. - będę za 5 minut – rozłączenie.
- Zatem co warunkuje sukces w Pana branży?
- Na pewno komunikatywność i elastyczność. To w jaki sposób współpracuję z klientami otwiera mi drogę do nowych kontaktów. Oczywiście podnoszenie własnych kompetencji, znajomość oferty i bieżących trendów na rynku są kluczowe. Zawsze stawiam na jakość. Zróbmy coś nawet dzień później, ale tak jak należy.

 

Rozmawiał: Tomasz Wojciechowski

Dodaj Temat

 baner eskimos balticinfo

 

 upiotra1ab

 

ekosunreklama1a

 

PRAXISreklamalogo

 

logo 03baner

 

uniaprezent1

 

leowesolychswiat

 

 

blob gwiazdka WESOLYCH SWIAT

 

avon1mission

 

 

reklamamchecinski1

 

e.sztorc.banner

 

 

psw

 

balticinfopl



 

 

 

 
 
 
 
MAPA STRON I II
stat4u